Coming home

6 dingen die het thuiskomen na een reis of vakantie makkelijker maken

Allereerst vooropgesteld: op vakantie heb je nu eenmaal te dealen met het feit dat dingen anders zijn en je niet thuis bent. Maar dit betekend niet dat het extra genieten is, wanneer je weer thuis komt in je eigen vertrouwde omgeving.

Pets 

20180314_100529

Heb je huisdieren? Dan begrijp je waar ik het over heb! Er is niets dat ik meer heb gemist dan het stevig vastpakken van mijn poezenvriendjes na een lange reis. Wie mij kent weet dat mijn katten mijn alles zijn en dankzij hen heb ik soms zo’n last van heimwee. Ik keek er de laatste dagen van onze reis dan ook erg naar uit om weer naar huis te gaan.

20180314_100646

Ik weet nog dat ik vroeger als kind altijd verdrietig was als de vakantie voorbij was. Maar wanneer je alles er uit hebt gehaald wat er in zit en je hebt thuis lieve vriendjes op je wachten, dan maakt dit het allemaal een stuk dragelijker. Ik heb in het vliegtuig met een grijns op mijn gezicht terug kunnen kijken op een prachtige reis, maar met een prettig vooruitzicht in het verschiet verlangde ik naar het wederzien.

Toilet

Niets is fijner dan weer gewoon op je eigen wc te kunnen zitten! Je kunt er van genieten tot in de kleinste details. Geen rare regels met betrekking tot het doorspoelen van toilet papier, er is überhaupt toiletpapier (yes!) en er zijn (waarschijnlijk:)) geen enge beestjes.

Badkamer

Je eigen douche! Of nog beter, bad. Gewoon je eigen vertrouwde washokje met je eigen hygiënische standaards en warm water waar je op kunt vertrouwen. Je spulletjes weer netjes uitgestalt op het plankje boven de wastafel. Een elektrische tandenborstel, een föhn en grote flessen shampoo, conditioner en zeep in plaats van die reismini’s. Love it.

DSC_1002

Bed

Hier kan ik heel kort over zijn. Er slaapt maar een bed het allerlekkerst. En dat is je eigen bed. Althans, het onze in ieder geval!

Supermarkt

Na weken lang rijstgerechten ben je echt wel weer toe aan een Westerse maaltijd. En dan heb ik het niet over de hamburgers en pizza’s want ook die gaan snel vervelen. Een wandelingetje naar de dichtstbijzijnde buurtsuper voor Hollandse aardappels, groente en vlees. Stampot Boerenkool, snijboontjes met gebakken aardappeltjes, een gehaktballetje met jus. Het water liep mij in de mond wanneer ik hier te lang over door fantaseerde wanneer ik ’s avonds honger had en niet goed wist wat ik nu weer moest eten…

Kast

Het klinkt misschien stom, maar je eigen kledingkast blijkt toch heel praktisch en onmisbaar wanneer je weken lang uit een backpack leeft. Het is dan ook heerlijk om je kleding gewoon weer te kunnen sorteren en het overzicht te hebben in wat je die dag voor een outfit gaat aantrekken. En niet te vergeten, een wasmand in plaats van plastic zakje en je eigen wasmachine met favoriete wasmiddel. Mmm.

DSC_0997

En geniet vooral van de mooie herinneringen die je hebt opgedaan. Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je zo’n fijne reis hebt gemaakt. Probeer niet te veel op te zien tegen de terugkeer naar het dagelijks leven. Je werk is (waarschijnlijk) nu eenmaal de hoofdreden dat je die reis kon maken! Gewoon weer verder sparen voor de volgende droombestemming!

DSC_0999.JPG

 

Enjoy the little things!

Liefs

 

 

 

 

Plaats een reactie